Software voor grote en kleine bedrijven in de bouw

vangrootenklein2

De software van Admicom wordt gebruikt door bedrijven van ieder formaat. De juiste software is het fundament onder een betrouwbare bedrijfsvoering. Admicom spreekt met twee trouwe gebruikers van Vakware: Gert van Dobben, bedrijfsleider en mede-eigenaar van Van Huizen Totaalbouw uit Barendrecht en Arnold Hoekstra, systeembeheerder bij Van Rhijn Bouw in Katwijk.

Bouw- en installatiebedrijf Van Huizen Totaalbouw heeft naast verbouw en renovatie ook veel onderhouds- en installatiewerk in de portefeuille. Het bedrijf heeft gemiddeld tien mensen aan het werk. Bij Van Rhijn Bouw zijn dagelijks zo’n honderd man bezig met bouw, renovatie en onderhoud voor grote woningbeheerders.

Gert van Dobben: “Het is moeilijk om te zeggen wat een goed systeem je onder de streep oplevert. Het omgekeerde kun je makkelijker zeggen: als je ’t niet hebt, dan kost het je in elk geval geld. Ik heb mijn hele bedrijf in Vakware zitten. Zelfs mijn jaarrekening kan ik zelf maken. Van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat heb ik twee schermen openstaan waar ik alles in doe. Verder werken mijn compagnon, de boekhouder en een collega die werkbonnen en inkoopfacturen verwerkt met het systeem. Voor overige collega’s is Vakware iets dat voor hén werkt.”

Van Dobben vindt het ook leuk om mee te denken en klankbord te zijn voor ontwikkeling. “Onze relatie met Admicom voelt echt als een kort en direct lijntje. Dan ga je vanzelf eens meekijken naar bijvoorbeeld een bètaversie. Interessant om te doen.”

De Admicom Helpdesk

Ervaringen met de helpdesk? Bij beide zit dat wel goed. Hoekstra: “Vooral in het begin, bij de implementatie, is er natuurlijk veel contact met de consultant voor de implementatie. Nu, jaren later, zijn dat nog voornamelijk vragen aan de helpdesk. Dat kan telefonisch, maar laat mij maar liever een mail maken met de precieze vragen. De responstijd op een vraag is soms superkort, soms duurt het wat langer. Maar het voelt beslist goed en ik snap ook dat wij niet de enige klant zijn.” Gert van Dobben is even positief over de bereikbaarheid van Admicom en de relatie. “Ik zeg ook altijd: als je ergens voor kiest, dan moet je er ook helemaal voor gaan. Dat betekent dat ik open sta voor alles wat voor ons bedrijf kan werken.”

Eenvoudig de software uitbreiden

Arnold Hoekstra vult aan: “Je moet er samen instaan vanuit het idee: het is nooit klaar. Bedrijfssoftware wordt langzamerhand steeds volwassener. Daar moet je met elkaar over blijven praten. Een mooi voorbeeld is dat we nu ook de Module Voorraadbeheer gebruiken. Bij de start en implementatie, ruim drie jaar geleden, deden we dat nog niet. Maar zoiets komt een keer langs, je bekijkt het en je past het in. Stap voor stap. Het is belangrijk om daar de tijd voor te nemen.” Van Dobben herkent dat, maar is ook kritisch bij de uitbreiding van het systeem. “Een aardig voorbeeld: op een dag kwam de Module Liquiditeitsprognose als mogelijkheid voorbij. Mijn eerste gedachte is dan: interessant, het kan geen kwaad om precies te weten hoe het staat met je liquiditeit. Maar dan ga je eens goed kijken wat er allemaal moet worden ingevoerd voor je een echt kloppende liquiditeitsprognose hebt. Dat bleek heel wat te zijn: bestellingen, termijnfacturen en betalingstermijnen. Op zo’n moment denk ik altijd weer aan mijn credo: het systeem moet voor mij werken, ik moet niet voor het systeem werken. En toen heb ik bewust gekozen om die module nu nog niet te gebruiken. Prettig bij Admicom is dat ze wat dat betreft ook echt met je meedenken en adviseren wat past.”

Software voor kleine en grote bouwbedrijven

Het komt nog wel eens voor dat de kleinere bouwbedrijven zichzelf als te klein beschouwen om te kiezen voor bedrijfsbrede automatisering. Gert van Dobben wil daar kort over zijn: “De tijd van offertes in Word en Excel documenten en dergelijke is echt voorbij, hoe klein je ook bent. Als je dat doet, kost het je geld. Om efficiënt te kunnen werken, heb je inzicht nodig, Vakware biedt dat, mits je alle parameters goed inricht, op werkniveau.”

Voor André Hoekstra is het aansturen van zijn bedrijf middels Word en Excel – we praten over een bedrijf van honderd man – niet aan de orde. Ook onderschrijft hij hoe een goed systeem het bedrijf helpt om efficiënt te werken. “Dat hebben we gemerkt bij de stap die we maakten naar het systeem van Admicom. We moesten toen heel veel tegelijk doen in korte tijd. Op zo’n moment vraag je je af of je iets tijdelijk buiten het systeem kunt houden. Neem als voorbeeld de digitale werkbonnen. Maar dan realiseer je al gauw: dat zou een stap terug zijn. Dat kun je niet even voor een paar weken doen.

Dus ja, ik zou zeggen; geen bouwer – groot of klein – kan zonder.”

 

Bent u benieuwd met welke software onderdelen u uw organisatie kunt automatiseren?

Voor al uw vragen

Kunt u altijd bij ons terecht. Stel uw vraag hieronder, bel of mail.

Waar kunnen we u mee van dienst zijn? 

Boek een demo

Wilt u zelf de voordelen van de Admicom Software ervaren tijdens een demo bij u op kantoor? 

Boek een demo >

Bekijk de brochure
Admicom Apps
De voordelen van alles-in-één software

Ons hoofdkantoor

admicom adres

Philipsstraat 9
3833 LC Leusden
KvK 30101798