DICO Berichten: reparatieverzoeken automatiseren

DICO digital standaard onderhoudsberichten

Veel bouw-, installatie- en onderhoudsbedrijven voeren opdrachten uit voor woningcorporaties. Deze opdrachten variëren van eenvoudige reparaties tot grote renovatieprojecten. Om deze opdracht op een juiste manier te verwerken, wordt er veel tussen opdrachtgever en opdrachtnemer gecommuniceerd en administratief vastgelegd. Het versturen en ontvangen van opdrachtbonnen, het handmatig overnemen van gegevens en het bijhouden van de actuele stand van de opdrachten en nog veel meer.


DICO Berichten: Digitale berichten uitwisseling 

Veel van onze klanten laten daarom hun software direct communiceren met de software van hun opdrachtgever. Dit kan met de DICO Digitale Standard (voorheen SALES-standaard), die wordt bewaakt door Ketenstandaard. De DICO Digital Standard is de berichtenstandaard die een digitale uitwisseling onderhoudsberichten tussen woningcorporaties en aannemers mogelijk maakt. Hierdoor wisselen systemen van aannemers, installateurs en woningcorporaties, maar ook bij voorbeeld VvE’s en vastgoedbeheerders informatie met elkaar uit.

Het uitwisselen van opdrachten, statussen en facturen

Met de DICO Berichten komen opdrachten direct in de software van de opdrachtgever binnen. Tegelijkertijd kunt u de opdrachtgever informeren over de voortgang van de opdrachten door automatische statusberichten en kunt u facturen in de software van de opdrachtgever op de juiste plek zetten.

Geautomatiseerde communicatie met woningcorporaties

Bedrijven die met DICO Berichten werken genieten van de volgende voordelen:

1. Minder fouten
U beschikt over dezelfde informatie als uw opdrachtgever. Er zijn geen menselijke handelingen meer nodig, zoals het handmatig invoeren van gegevens.

2. Tijdbesparing
Het reparatieverzoek vanuit de opdrachtgever staat direct klaar in uw planning. Hiermee bespaart u dus de tijd van het invoeren in uw software. Tevens wordt de tijd van opdracht naar factuur korter door een integraal proces. Een dubbele tijdsbesparing en bovendien gaat ook de factuur sneller de deur uit.

3. Tevreden opdrachtgevers
Nadat een opdracht in de planning is verwerkt, is de planningsinformatie direct beschikbaar voor de opdrachtgever. De opdrachtgever koppelt deze informatie, indien gewenst, terug naar de huurders. Opdrachten worden niet alleen sneller uitgevoerd, er wordt ook beter gecommuniceerd. Dit verhoogt de klanttevredenheid van huurders en leidt tot enthousiaste opdrachtgevers.

Dat niet alleen de opdrachtgever en opdrachtnemer baat hebben bij samenwerkende systemen, geeft Fredrick Keizer van Bouwonderneming Veeneman aan: “Een huurder hoeft bij een melding niet meer drie keer zijn verhaal te doen. Zijn reparatieverzoek komt via de woningbouwvereniging als een pop-up binnen bij de aannemer, die direct een afspraak inplant om de reparatie uit te voeren. Zo doet iedereen waar hij goed in is. Woningcorporaties en zorginstellingen houden zich bezig met het sociale aspect en leveranciers en aannemers doen de technische kant.”


Interesse?
Heeft u interesse in de mogelijkheden om digitaal samen te werken met DICO Berichten? Neem contact met ons op via 0318 - 548 648 of vraag geheel vrijblijvend meer informatie aan.

‘Als aannemer moet je wel digitaliseren en elektronisch samenwerken, anders kan je over twee jaar je bedrijf wel sluiten.’

Van der Speld Bouw uit Gouda gebruikt dagelijks DICO Berichten. Bent u benieuwd hoe Van der Speld Bouw het werken met DICO Berichten ervaart? 

van der speld bouw

Voor al uw vragen

Kunt u altijd bij ons terecht. Stel uw vraag hieronder, bel of mail.

Waar kunnen we u mee van dienst zijn? 

Boek een demo

Wilt u zelf de voordelen van de Admicom Software ervaren tijdens een demo bij u op kantoor? 

Boek een demo >

Bekijk de brochure
Admicom Apps
De voordelen van alles-in-één software

Ons hoofdkantoor

admicom adres

Fokkerstraat 31
3905 KV Veenendaal
KvK 30101798