apps voor de bouwsector

De 5 handigste bouwapps voor jou

Waarschijnlijk is het besef er bij jou ook dat zakelijke apps, die je bijvoorbeeld op de bouwplaats gebruikt, je het leven een stuk makkelijker maken. Je hebt alles online en digitaal beschikbaar. Nog meer overzicht. Een betere communicatie tussen je mensen op kantoor en de mensen buiten. En je kan met een gerust hart op vakantie. Omdat jij, zelfs in het buitenland, af en toe in de apps kunt kijken voor de laatste informatie. Apps gebruik je overal, onderweg, thuis en op kantoor.

Wat je reden ook is om te werken met apps, er is een groot aanbod. In deze top 5 lees jij welke apps in de bouw voor jou het handigst zijn:

 

  1. Mobiele Urenbriefje

Op maandag ligt het bureau van de administratie weer helemaal vol met papieren urenbriefjes. Het overtypen is elke week weer een uitdaging door het ene onleesbare handschrift na het andere. Dat kan eenvoudiger en vooral sneller. Met het Mobiele Urenbriefje vullen je medewerkers hun uren via de smartphone in. Gelijk op het juiste werk. Geen uitzoekwerk meer. Geen typfouten. En bovenal: jij kunt de facturen sneller versturen.

 

  1. Mobiele Opname

Er komt een spoedklus telefonisch binnen. De monteur stapt de bus in om het werk op te nemen. Met pen en papier noteert hij de benodigdheden. Op kantoor zet hij dit netjes in een calculatie. Dit komt je vast herkenbaar voor. Wist je dat je met de Mobiele Opname alleen nog hoeft maar af te prijzen. De opname registreer je namelijk direct in de app. Bijvoorbeeld op basis van een moederbegroting. En om je begrotingsregels te onderbouwen voeg je eenvoudig foto’s of opmerkingen toe.

  1. Mobiel Meerwerk

Tijdens de klus wil de klant extra meerwerk. Dat is voor jou natuurlijk geen probleem! Als je op kantoor komt, moet je het nog wel even in het systeem zetten. Met de Meerwerk app hoeft dit niet meer. Je legt het extra meerwerk waar de klant bij staat vast op het juiste werk. Zo heb je al het meerwerk in één overzicht verzameld. En het extra meerwerk is ook nog eens beschikbaar op kantoor. Voor bijvoorbeeld het instellen van een termijnschema.

  1. Mobiele Inkomend Factuurregister

Als bedrijfs- of projectleider ben je veel onderweg. Je weet dat je op kantoor nog een aantal facturen moet controleren. Maar je hebt er gewoon geen tijd voor. Met het Mobiele Inkomend Factuurregister controleer je de inkomende facturen, waar je ook bent. Je hebt alle openstaande facturen in één overzicht. En als je een factuur afkeurt, dan onderbouw je dit en stuur je de factuur eenvoudig met een vervolgtaak naar je collega. Zo kan hij of zij gelijk deze taak opvolgen.

  1. Mobiele Werkbon

De bus van je monteur ligt vol losse papieren werkbonnen. Hij is net klaar bij een klus en is de werkbon van zijn volgende klus kwijt. Hij heeft nu geen idee wat zijn volgende klus is en waar hij moet zijn. Met de Digitale Werkbon is dit nooit meer een probleem. In de app staat namelijk in de agenda op welke klus hij nu wordt verwacht, wat hij moet doen en waar hij moet zijn. Ideaal! En bij een spontane klus kan hij een vrije werkbon aanmaken, zodat de klus op het kantoor bekend is. Is de klus klaar? Dan registreert hij de gewerkte uren en het gebruikte materiaal, voegt een foto toe van het eindresultaat en laat de klant aftekenen. Alles is nu compleet en de administratie kan de factuur versturen.

Nieuwsgierig geworden?

Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier. Of lees in onze whitepaper wat apps je nog meer opleveren.

apps bouwplaats bouwbedrijf

Voor al uw vragen

Kunt u altijd bij ons terecht. Stel uw vraag hieronder, bel of mail.

Waar kunnen we u mee van dienst zijn? 

Boek een demo

Benieuwd hoe de Admicom Apps werken? Boek nu een demo! 

Boek een demo >

Alle Admicom Apps
De Admicom software
Apps op de bouwplaats: wat levert het op?

Ons hoofdkantoor

admicom adres

Fokkerstraat 31
3905 KV Veenendaal
KvK 30101798